Om konsten att hålla balansen genom livet

Den här veckan har jag börjat känna att hösten är på gång... Och trots att jag fortfarande inte vet med säkerhet att jag kommer vara kvar i stan, så fylls almanakan på med en rasande fart. Jag har lite svårt att hantera det där, måste jag säga... Det är en svår balansgång - man måste vara tillräckligt uppbokad för att inte hinna trassla in sig för mycket i sjuka tankar, men samtidigt inte så uppbokad så att man blir stressad och inte hinner ta hand om sig själv och sitt ätande.

Man vill så himla mycket, men måste säga nej till vissa saker ändå... Man måste prioritera, man kan inte vara överallt. Man måste säga nej, och man måste avstå från vissa saker - annars går man under.

Jag tror helt enkelt att jag måste fundera över vad jag egentligen vill med den här hösten - annars är nog risken stor att det blir för mycket för min lilla hjärna, och att jag bara trasslar in mig i stress och tokigheter.


Nu är det dags att sova...

Återkommer när jag har funderat. :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0