I dag är jag duktig

Jag har fyra saker på min att göra lista i dag, och de ska göras allihop, innan jag får öppna mitt pärlpaket (som för övrigt inte har kommit ännu). Och redan nu, fast klockan bara är 11.40 har jag bockat av en hel del av grejerna på listan...

[/] Skriva CV + personligt brev
[/] Lära mig två sånger
[X] Skicka mail till huskyrkan
[X] Skicka mail till studievägledare och VFU-samordnare

Alla mailen är skickade och jag har spelat igenom båda sångerna en gång, alltså börjat lära mig dem, och jag har skrivit en kladd till ett CV och punktat upp viktiga saker att ta upp i det personliga brevet.

Visst är jag bra!?
Med lite motivation i form av pärlor är jag ganska effektiv, faktiskt!


Men det personliga brevet känns ganska jobbigt, jag är inte direkt världsbäst på att säga bra saker om mig själv liksom. 

Men i går när jag spånade kom jag faktiskt på några bra egenskaper, att ta upp i brevet. 

Jag har till exempel ett stort tålamod, jag är kreativ, mjuk och lugn till sättet, jag har lätt för att lära mig namn och så är jag flexibel. Och alla de egenskaperna är bra att ha om man ska jobba som förskollärare.


Nu ska jag ta en dusch och göra en snabbstädning, så att jag har ro att skriva det där CV:et någon gång.


Kommentarer
Postat av: Maja-Lisa

du är så himla bra, kan sägas hur många gånger som helst!

hoppas du fick en riktigt fin mys-kväll, och kom ihåg vad jag sagt om brevet! (måndag, tidigast!)

stora kramar!!!

2010-08-26 @ 20:51:47
URL: http://dagensmajalisavisa.blogg.se/
Postat av: Maja-Lisa

åååh på hemsidan står det att retreaten är 19-21 november! Och jag som redan har köpt biljetter hem till 12-14..!! åh jag är helt dum i huvudet, varför dubbelkollade jag inte innan jag köpte biljetterna??!!

men jag ska försöka gottgöra detta (hitta nya biljetter..:) jag VILL ju retreata!



Hoppas du hade det roligt igår på öppet-huset!

jag tror nog att det kommer bli bra i höst här i Uppsala.. det vore ju att ge upp på en gång om man trodde annat :)



kramkramkram!

2010-08-29 @ 09:42:00
URL: http://dagensmajalisavisa.blogg.se/
Postat av: camilla

YEY, I FOUND YOU!!!

2010-08-29 @ 17:17:31
URL: http://badluckfistfuck.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0