Ett litet försök att ta sig ut ur garderoben

Än så länge har jag varit ganska diskret med den här bloggen. Jag har inte velat berätta så mycket om mitt liv och det som är jag - utöver sjukdomen. Kanske för att jag skämts så mycket över det där med ätstörningarna och bulimin. Jag har inte velat att någon som känner mig i verkliga livet skulle hitta den här bloggen och fatta att jag varit sjuk. Men varför i hela friden ska man skämmas över att man varit sjuk?

Jag börjar faktiskt bli lite sugen på att berätta lite mer för er, om vem jag egentligen är... Jag börjar bli sugen på att kunna vara ärlig med precis hela mig, och inte hela tiden behöva tänka på vad jag skriver för att inte avslöja mig... Lite har jag ju redan börjat, genom att visa lite av mitt pyssel... Det är ju ganska avslöjande för de som känner mig.

Jag börjar så smått tänka att ätstörningen har gjort mig en erfarenhet rikare, det är inget att skämmas över. De erfarenheter som jag har nu, kan jag göra något bra av. Och det vill jag göra, i alla fall så småningom. Kanske kan jag hjälpa någon av er där ute, redan nu - och i så fall är det fantastiskt. 


I vilket fall som helst, så tänkte jag knåpa ihop ett litet bildkollage med saker som på något sätt är typiskt mig, och säger något om vem jag är. Låter det som en bra idé? 

En bild säger ju trots allt mer än tusen ord, och gör jag ett helt bildkollage så blir ju flera tusen ord sagda. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0