Hösten legitmerar mitt soppätande

Först; Tack för kommentarerna på mitt inlägg om att vara sjukligt fokuserad på mat! Det är både hemskt och skönt att det finns fler som känner som jag... Hemskt för att det är en jobbig känsla, som jag inte skulle önska ens min värsta fiende, och skönt för att det på något sätt bekräftar att det har med sjukdomen att göra, och det som har med sjukdom att göra går att bli frisk ifrån...

I måndags lagade jag en jättegod potatis-, morot- och broccolisoppa! Sitter och äter den nu, mumsigt (som vi brukar säga)... :) Det är det bästa med hösten, tycker jag - att det legitimerar att man äter mycket soppa! Finns massvis med goda soppor man kan laga...



Jag har blivit riktigt dålig på att duka fint när jag är hemma och äter ensam... Måste komma igång med det igen, det blir så mycket mysigare då ju.


Kommentarer
Postat av: Lillamy

Soppa är musmigt. Varmt och gott nu när kylan är på väg utomhus också. Själv åt jag kycklingsoppa idag, superduper gott. Kramar=)

2009-09-16 @ 14:05:59
URL: http://kommerblifri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0