Harmonisk höstdag på hög nivå!

Vilken dag jag har haft, vänner!
Morgonens bravader har ni redan hört om, nu kommer resten!

Jag var på sjukgymnastik, och sen cyklade jag hem... Stannade till på hemköp och på fruktaffären och handlade lite potatis och purjolök och vitkål och kantareller och... ingredienser till sockerkaka! :) I fruktaffären träffade jag en kompis som jag stod och pratade med en stund, trevligt!

Väl hemma satte jag igång lite partymusik och drog igång med soppan. Det kändes hur bra som helst!
Har ni tänkt på att det blir roligare att laga mat om man gör det fint!? Extra roligt blir det om man tar kort under tiden. Det gjorde jag idag, för jag har en vän som är utomlands som jag har startat en blogg för (för att hon ska få lite info om vad som händer hemma i Sverige) :)

Till middag blev det alltså grönsakssoppa och macka med stekt lök och svamp! Mums fillibabba!

Direkt efter middagen satte jag mig vid datorn och skrev färdigt den andra skoluppgiften som ska vara inlämnad på måndag. (Så nu får jag en helg helt ledig från skolarbete!)

De senaste timmarna har jag bakat sockerkaka och hjälpt en tjej i min klass med hennes uppgift... Känner mig som värsta superkvinnan!

Nu ska jag snart sätta mig och fika kvällsmat! Nybakad sockerkaka och te... Ska bara visa er bildrna från dagens soppkok först! :)







Tyvärr blev inte slutresultatet lika vackert som det här, så det tog jag inget kort på... Men jag kan lova att det var gott som bara den!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt, blev sugen på mat nu.



sv: Åh tack för responsen. vi säger inte kritik utan vi säger respons för att kritik låter så hårt och man menar oftast inget illa med reponsen.

Jaa jag har funderat på att ta bort en del i texten, men nu är det lite sent eftersom vi har skickat in texterna. Men det jag har tänkt är att detta är antingen en roman där det börjar i mitten. Jag vet inte längre.



Man blir inte proffs bara för att man går en skrivarlinje eller har gett ut en bok eller något. Man kan allti utvecklas.



sv2: Det är roligt. :)

2009-09-19 @ 10:54:39
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0