Rågmuffins med pumpafrön - receptet...

Här kommer receptet (blir 12 normalstora muffins, perfekt med en muffinsform från Ikea):

2 dl rågmjöl
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dl pumpafrön
1 tsk salt
2 dl mjölk
2 ägg
2 msk honung
2 msk olja
(Pumpafrön till garnering)

Blanda mjölen, bakpulvret, pumpafröna och saltet i en skål. Blanda ner mjölken, äggen, honungen och oljan i mjölblandningen. Rör om så att degen blir jämn.

Smörj muffinsplåten och klicka ut degen. Garnera med pumpafrön om du vill... (jag gör inte det, för de blir lätt brända i ugnen)

Grädda i 175°C i ca 20 min.


Servera med t.ex philadelphiaost, marmelad eller något annat gott. Te, skön musik och tända ljus gör det lilla extra till mellanmålet...

Jag tänker att två stycken är ett lagom mellanmål, tror jag...


Kommentarer
Postat av: S A N D R A

dom måste jag allt testa ;P

2009-10-28 @ 20:43:03
URL: http://backtofuture.blogg.se/
Postat av: amandaaa

just de där muffinsen tänker jag baka, redan imorgon :) fick nyligen en muffinsplåt av min kompis. än så länge har jag bara gjort chokladmuffins. men de såg jättesmaskiga ut. kramis.

2009-10-31 @ 20:33:57
URL: http://bootylicious.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0