Middagstips

Var hos psykologen i eftermiddags, inge vidare roligt... På vägen hem kom tårarna och jag kände mig fruktansvärt trött på att hålla på och jobba med den här sketna ätstörningen. Bestämde mig i alla fall tillslut för att göra kvällen till en bra kväll. Lagade middag - kyckling med pestosås och pasta - jättegott! Så gott så att jag vill tipsa er om det! :)



Här kommer receptet (2 port.):

200-300 g kycklingfilé
1 msk flytande margarin
2 tsk pesto
3 tärningar fryst, hackad spenat
1.5 dl matlagningsgrädde
1/2 tomat
En skvätt matlagningsvin
Salt och peppar

150 g pasta

Vill ni veta hur man gör också? Jag beskriver gärna det, om det är någon som vill... :) 



 Virkade och lyssnade på ljudbok efter middagen. Och när klockan blev 21, började jag bakade scones (har ett recept som är för en person)... När man har en ätstörning är det väldigt bra att kunna baka en scones. Det är mindre riskigt att man hamnar i hets då... 

Vill ni ha receptet?

1.5 dl mjöl
0.5 tsk bakpulver
0.25 tsk salt
18.75 g flytande margarin
0.5 dl mjölk

250 grader i 10-12 minuter. 



Kommentarer
Postat av: Å

"När man har en ätstörning är det väldigt bra att kunna baka en scones. Det är mindre riskigt att man hamnar i hets då... "



Hur menar du??

2009-11-14 @ 10:58:03
Postat av: Bullen

För mig har vitt bröd varit något som ofta satt igång en hets... Genom att baka en scones gör jag bara så mycket som jag ska äta, och för mig känns det tryggt. Det känns tryggt att veta att 'jag kan äta den här sconesen till kvällsmat, och det är normalt och rätt och inte för mycket'. För det är ofta när jag tror att jag ätit för mycket som jag känner att jag vill fortsätta med att hetsa...



Jag tycker att det är gott med scones och jag är väldigt glad över att jag kan baka en scones - och mysa till det med nybakat, te och tända ljus på kvällen...

2009-11-14 @ 12:43:45
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: elle

usch vad hemskt det låter börjar nästan gråta, stackars dej, hoppas du blir bra snart, du är fin hur du än ser ut glöm inte det! <3

2009-11-17 @ 15:02:37
URL: http://balalaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0