Medicin mot Bulimi?

Hittade den här länken nyss...  http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6130329.ab

Har svårt att tro att det skulle gå att få fram en medicin mot bulimi. Hela artikeln verkar utgå ifrån att bulimi enbart beror på ett "begär efter onyttig mat". Den medicinen skulle förmodligen inte hjälpa mig ett dugg!

Jag tror att det enda sättet att bli frisk från bulimi är att äta regelbundet och tillräckligt mycket, oavsett allt. Även om det händer yttre saker som påverkar oss negativt - man måste helt enkelt lära sig att hantera alla typer av känslor. 

Visst hade det varit skönt om det fanns en medicin som botade bulimin, men jag har väldigt svårt att tro att det skulle fungera.

Vad tror ni?


Idag åt jag en väldigt god lunch! :) Ugnsbakad lax och potatis... Lite vitt vin, tomat och cremé fraishe franska örter gjorde laxen suveränt god!   


Kommentarer
Postat av: pinkhelp

Åh tack vad gulligt av dig, ja det är jobbigt även fast man innerst inne vet att det är löjligt lite det handlar om, och att det lika gärna kan vara vatten som varierar från dag till dag.



Haha piller till allt nu för tiden, men fungerar det så visst, annars har jag läst på väldigt många ställen att kolhydrater (pasta, ris etc antagligen fullkorn)gör att man hetsar mindre, och jag tror att det faktiskt fungerar, jag har varit så rädd för kolhydrater när jag hetsade som mest.

2009-11-16 @ 21:02:30
URL: http://pinkhelp.blogg.se/
Postat av: Bullen

Jag tror precis som du! Men, jag tror också att vissa mediciner kan hjälpa till i början av en behandling. Kombinationen Fluoxetin/Mirtazapin hjälpte mig mycket (jag åt det i ca 6 månader innan jag slutade självmant för att jag inte tyckte mig behöva dem längre). Medicinerna minskade hetssuget och fick mig att hantera ångesten på bättre sätt, t.ex. genom att skriva, prata, vila o.s.v. Det är ju "lyckopiller", så de djupa dalarna och höga topparna försvann. Ibland tror jag det kan vara bra att skala av de värsta känslosvallningarna till en början, så att man kan börja behandla orsaken bakom problemet (med terapi - inte mediciner) och inte hindras av symptomen som annars ligger i vägen och hindrar. Vad tror du?

2009-11-16 @ 23:29:00
URL: http://www.bullenstankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0