Mums!

Det blev ingen soppa, det blev en köttfärsröra a la kålpudding... Älskar att jag kan improvisera lite nu för tiden, utan att känna mig allt för osäker på portionsstorleken.

Fick i och för sig ringa och dubbelkolla en grej med en vän nu när jag lagade mat, men nu känns det tryggt igen. :) Och gott blev det, jättegott!

Bullens köttfärsröra (2 port.)

ca. 200 g köttfärs
en hög hackad vitkål (stekt i 1 msk sirap och lite olja eller margarin)
en halv lök
salt och peppar
ca. 1 dl matlagningsgrädde
ca. 1 msk soja
ev. fler kryddor (om man vill)

Koka 2 portioner ris och hacka lite sallad och tomat och lägg i en skål.

Börja med att steka vitkålen i 1 msk sirap och stjälp sedan över kålen i skål och stek upp köttfärsen och den hackade löken i stekpannan. När köttfärsen är färdigstekt är det bara att blanda i resten av ingrdienserna och låta det stå och puttra medan man kokar riset och hackar salladen. 

Kul om någon vågar testa! :)

Nu måste jag snabba mig på om jag ska hinna med min dag... haha...

Kommentarer
Postat av: c

detdär lät väldigt gott!

Synd bara att jag är vegetarian :( Men kan ju alltid laga åt familjen:D

2009-12-20 @ 11:05:00
URL: http://medicineball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0