Kalium

Efter ett kort besök i magsjukans land är jag nu åter på benen... Måste försöka komma igång med städningen strax, men ska bara skriva ett kort inlägg. :)

I snart ett år har jag druckit mineralvatten regelbundet, och särskilt under perioder när jag kräkts mycket. När man kräks förlorar man nämligen en hel del kalium, ett ämne som kroppen behöver för att hjärtat ska orka slå, och i mineralvatten finns det kalium. Det finns för övrigt i bananer också, men det har jag periodvis haft svårt för att äta...

I vilket fall som helst, så upptäckte jag i går att det är mycket mer kalium i euroshopper mineralvatten än vad det är i tillexempel Loka och Ramlösa.

Vet inte vad jag ville med det här inlägget egentligen. Kanske ville jag bara berätta just det, för er där ute som dricker mineralvatten för att få i sig kalium.... Om det nu finns någon som gör det?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0