Nya tag...

Det har minst sagt varit kaos de senaste veckorna... Vet att det inte har märkts i bloggen - jag har helt enkelt bara skrivit här de dagar det har känts som bäst. 

I går var jag hos psykologen, och fick några saker att fundera på.

Jag har än en gång bestämt mig för att våga bli frisk. Och om det ska funka tror jag att jag måste sluta väga mig. Det känns läskigt... Jag avskyr att väga mig, mår alltid lika dåligt innan - men samtidigt är det skönt att ha kontroll över vikten. Det är skönt att veta att man inte går upp massor i vikt, att vikten håller sig stabilt. Men, jag tror ändå att jag måste släppa den kontrollen om jag någonsin ska kunna bli frisk. 

Jag är så låst vid vågen, så jag kan inte och vågar inte äta så som jag vill och borde... 


Jag har en låång lista på förbjudna livsmedel, och om jag någonsin ska våga ta tag i den och så småningom kunna äta allt så måste jag nog släppa vågen. 

Jag har ett matschema, jag vet hur mycket jag ska äta och rent teoretiskt vet jag att jag kan byta ut mellanmålsmackan mot 100 g godis ibland, jag ska bara våga göra det i praktiken också. 


Jag ska försöka genomföra en utmaning varje dag den närmsta veckan, får se hur det känns...

Den här veckan (torsdag - onsdag):
Torsdag - 40 g choklad till mellanmål [X]
Fredag - Fika kvällsmat (minst en macka, gärna två) tillsammans med mina kompisar.
Lördag - Gå på julfest och äta glögg och pepparkakor till kvällsmat. 
Söndag - Äta lussekatt och mjölk till kvällsmat, hos grannen.

Måndag - Äta kvällsmat (macka) tillsammans med husgruppen.
Tisdag - 100 g smågodis till mellanmål, tillsammans med en vän.
Onsdag - ?

Önska mig lycka till, dagens utmaning har jag redan klarat av! :)


Kommentarer
Postat av: Tänker högt

Ett steg i taget, många bäckar små och innan du vet ordet av det har du hoppat över nästa stup!



Keep going :)



2009-12-03 @ 19:00:29
URL: http://pixans.blogg.se/privat
Postat av: Victoria

Åhh, jag ser att du lärt dig lite av mina veckans utmaningar-listor~ :D



Vad duktig du är som vågar ta så många dagar i veckan

- är impad~!



kramar till dig från mig~<3

2009-12-03 @ 22:45:04
URL: http://pigment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0