5 december 2009

I dag skulle jag egentligen gått på julfest och ätit pepparkakor, men jag börjar inse att jag förmodligen inte kommer hinna det. Sitter nämligen med en tenta just nu och den är inte klar på långa vägar.

Därför och bara därför, tänker jag byta ut dagens utmaning mot en annan. :)

Dagens utmaning blir istället pepparkaksbaket och en normal och mysig julkvällsfika med tända ljus, glögg, en macka, tre hembakade pepparkakor och härlig julmusik. [ ] 


I natt vaknade jag för övrigt klockan tre och kände mig jättetjock och äcklig... Jag gör det ibland, och jag tycker att det är väldigt obehagligt... Jag förstår inte riktigt vad det beror på. Först blev jag rädd, för jag har känt mig så frisk det senaste dygnet och vill verkligen inte börja vackla igen... Sen insåg jag att det är bara jag som kan göra något åt det här! Antingen låter jag de här tankarna slå rot eller så tvingar jag bort dom med mottankar och tankar på allt som inte har med vikt och utseende att göra.

Jag lyckades, jag låg och hittade på en liten berättelse för mig själv och tillslut somnade jag om. Och när jag vaknade var det inga problem att äta frukost och jag kände mig inte tjock, såg till och med fram emot dagen och pepparkaksbaket...


Kommentarer
Postat av: amanda

remiss är skickad till dagvård. vet ej när jag får börja, men det blir nog i januari. jag är kyrkvaktmästare och beställningsmottagare. imorgon ska jag ta emot samtal från äldre å sjuka som vill beställa färdtjänst. vad pluggar du? bor du i gbg?

2009-12-05 @ 12:43:29
URL: http://bootylicious.devote.se
Postat av: Billy

Tråkigt att höra att det är så...Annars så är ju julen ett ypperligt tillfälle att umgås med dem man tycker om.



Låter på dig som att du tagit dig en bra bit på vägen. Inte långt kvar..Kramar

2009-12-05 @ 14:07:49
URL: http://rubyred.blogg.se/
Postat av: camilla

tack, det låter jätte bra det! :)

2009-12-05 @ 17:04:20
URL: http://leverfordagenja.blogg.se/
Postat av: Astrid

Jag har en tävling i min blogg där man vinner en massa länkningar, skulle vara kul om du ville vara meed! Fin design:P

2009-12-05 @ 18:01:57
URL: http://azy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0